Sunday, May 4, 2014

Cooper-K ~ RodieR

Cooper-KCooper-K by Rodier
My rating: 5 of 5 stars

Cooper-K..

Kisah bagi saya dua watak biasa yang mempunyai kisah luar biasa..perkenalan yang tidak disengajakan antara Amalia Aisya (Mia) dan Khairul Fairuz (Cooper) telah menjadikan mereka study-friends.
Mia dan Cooper kedua-dua matlamat yang sama, tak berminat untuk bercinta. Memandangkan banyak tuntutan lain yang perlu di beri keutamaan.

Sekadar study-friends di library walaupun kedua-dua bukanlah berada dalam jurusan yang sama. Pharmacies dan doctor? Macam Mia cakap not a good combination. Tapi saling memerlukan antara satu sama lain.. :)

Disebabkan hanya sekeping surat/ notes..merubah keseluruhan sistem persahabatan mereka. Dari they share everything, sampai they don't care anything about each other. Tapi kesan yang di tanggung Mia membawa sehingga lima tahun lamanya..

Pertemuan selepas 5 tahun, buat perasaan Mia haru biru. Bertambah rumit, apabila Cooper seolah-olah tidak mengenali dia langsung. Extra rumit, bila mereka di jodohkan oleh parents masing-masing..

tapi Alhamdulillah it is a good ending..

Kata Ina..
"He likes you"

Kata Udin..
"You like her?"

Kata Mia..
"A piece of advice. Jangan ingat date tu hanya dengan manusia yang berlainan jantina. Tak de istilah itu dalam kamus hidup saya. To make it clear, I only have a date with Allah, and that's the date I'm late for asar. Next I'll have a date with my books, then when I'm bored, I'll have a date with my music. Clear enough to you?"

Kata Cooper..
"Dear AA..I think I'm in love with you, Amalia Aisya. C"

Kata saya..
Oh Allah...seriously sista..you've won my heart..too many input I've gain during reading the story. Walaupun saya kurang setuju pendapat Mia mengenai issue boikot Mc D tu, tapi yes, ia tak kan jejaskan rating yang saya bagi :)
Kalau nak belajar serba sikit pasal ilmu kedoktoran or kefarmasian..yes..dari buku ni anda akan dapat itu. InshaAllah..
Simple, it also related medical with islam. Allah tu maha bijaksana kan..setiap apa yang Dia cipta pasti bersangkutan. Dan kita hambaNya, harus ada at least sedikit effort untuk berfikir hubungkaitnya kan?

Ya.ia buku yang baik untuk di baca.. :)

Soalan untuk RodieR

Sista..do you have any blood related with Hlovate? Cousin or sister maybe? Haha..




View all my reviews

3 comments:

  1. hm. seems interesting. =) any new books to share?

    ReplyDelete
  2. Nani Othman,

    InshaAllah, if I can regain my writing spirit in a near time..i'll share new books I read :)

    Semangat membaca dan menulis hilang kemana tak tau la..malasnya ya ampun..hehe..

    ReplyDelete
  3. Macam menarik. Saya dah lama tak baca genre sebegini. Hihi. Cuba cari nanti :) Thanks for the review. Salam kenal dari laman Goodreads.

    ReplyDelete