Wednesday, May 1, 2013

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013

Assalamualaikum..

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur or PBAKL di adakan baru-baru nie. And FYI, this is my first time ever, saya jejak kaki ke PBAKL..huh! kesiankan..kalau tak kebetulan ada kerja kat KL, rasanya sampai sekarang pun tak merasa saya nak ke PBAKL.

Dari titiwangsa, saya and my beloved sis in law naik LRT, and FYI jugak..saya memang totally tak reti macam mana nak naik LRT..hahah..what a shame on you la Farah oiii..orang kedah kata PERAK..bukan perak tue tapi PERAK with all capital letters. Lol!

Turun dari LRT and jalan menuju ke PWTC, tak dpt dinafikan saya senyum sepanjang jalan..hahahah..my sis ckp, macam tgk budak-budak nak masuk candy store ja..memang pun..i love books, i love bookstore apa tah lagi pesta buku..much much love indeed.. :)

Masuk dalam dewan, seriously kalau orang tak ramai dlm tue memang sure saya akan bergolek-golek di lantai keriangan di sebabkan gagal menahan keterujaan.. luckily orang yang terlalu ramai buat saya menahan hati dari terus berbuat aksi demikian. Takut nanti buku tak dapat beli, orang angkut saya masuk ambulance pulak..heh!

Awal-awal masuk memang saya berniat nak terjah JS booth dulu takut buku Anthem habis..memang on the way ke sana buku tue memang masuk my first priority untuk beli. Bukan perlu, harus atau ada beli tak da tak pa..tapi dah masuk tahap wajibal ghunnah. By hook or by crook, i must have that book. Unfortunately, masuk-masuk dlm dewan cari punya cari punya cari tak jumpa-jumpa jugak booth jemari seni nie..Dalam hati rasa nak nangis dah nie..nanti habissss buku tue..bukan senang nak dapat...muka cemberut macam jeruk pelam dah..pusing dlm hall lebih 7 kali tawaf..dari nak beli Anthem dl, saya dah capai 4 buku lain, tapi si Anthem nie masih belum dapat. Rupa-rupanya booth buku bukan dalam hall 2 sj..rupanya belambak lagi booth buku dekat hall lain. MasyaAllah sgt besar kot pesta buku nie..hanya saya sekali lagi disebut..PERAK with all capital letters tak tau ada hall lain..*sangatkesiansaya*

Finally, saya jumpa booth JS dan kala tue, muka saya dah tak macam jeruk pelam lagi dah tapi dah macam delima terlebih masak..manissss sgt *tettttt* puji diri sendiri..walaupun di booth jemari seni tue manusia memanglahhhh tersangat ramai..tolak menolak berlaku disana sini..luckily semua perempuan so tak kisah bersentuh kulit..kedengaran penjual-penjual kat situ melaung-laung
"Anthem! Anthem! sape2 nak Anthem lagi" sambil tangan dul layang-layang buku tue..saya capai satu dan senyum terus meleret2..hahahah..

Masalah nak berbayar pulak..kalau tak kerana Anthem, memang saya tak kuasa nak beratur dan menolak-nolak umat Nabi Muhammad yang sangat ramai waktu 2. Tapi because of Anthem and Hlovatinta saya mengagahkan diri menolak2 bersama mereka..hahahaha..dramatik kan...mungkin Hlovate one of them di sana tersenyum tengok orang tersangatla passionate nak memiliki karya dia..sanggup bertolak-tolak and one of them tue saya la..ada yg amik satu, dua, tiga hatta sampai 6 buah buku Anthem pun ada..penangan Hlovate. Dasyat sungguh!

And the rest is history. Dapat capai Anthem, Hlovatinta and pelangi di booth JS sangat memuaskan hati. Dalam pada tue, smpt dapat signature Kak Suraya yang very sweet tue..nk dapat signature Hlovate? memang idak le..she/he is soooo mysterious..peminat-peminat kenal dia dgn nama Hlovate sj..tapi for me siapa pun dia..karya dia very magnificent. Seriously very!

Jumpa Kak Suraya saya senyum, Hilal Asyraf pun jumpa..senyum lagi, Suri Ryana pun jumpa masih senyum dan ramai lagi dan saya terus tersenyum sampai balik.


 ini hasilnya!! tang tada! 



i love books..good books, i love book fair, i love Hlovate indeed, I love Noorsuraya..yehaaa!

p.s May Allah bless..

No comments:

Post a Comment