Friday, May 24, 2013

I'm Mrs Kertu

I'm Mrs. KertuI'm Mrs. Kertu by Danisyarahmat
My rating: 4 of 5 stars

Kisah Adam Yusuf dan Ainul Mardhiah..lelaki kertu katanya yang berkahwin dengan gadis lepasan SPM bukan atas sebab cinta tapi sebab nk selamatkan maruah gadis itu.

Boleh dibuat sebagai bahan bacaan santai. Tak banyak konflik dan tak berat sangat. Ada di selitkan ayat-ayat dari Quran sebagai indirect dakwah.
Antara ayat Quran yg jugak favorite quote yang saya pegang selama nie

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (Surah. Al Baqarah:216)

Saya cuba jugak nak bayangkan siapa yang sesuai jadi Adam Yusuf..Rosyam Nor kah??? tett! dia ckp putih dan ada lesung pipit.. ok..rosyam Nor terkeluar dari senarai..Eizlan yusuf putih dan ada lesung pipit tapi tak tough la pulak..hahah..keluar jugak..last-last pikir punya pikir punya pikir..saya tak dpt imagine sesapa.. :P

Moral of the story are bersabarlah sebab di setiap kepahitan pasti akan ada kemanisan. Jugak harus percayakan pasangan anda lebih dari percaya kan orang lain sbb hanya kita yg kenal pasangan kita bcoz he's part of us kan...and percayalah kelapa tua nie, banyak lemak dan manissss..



View all my reviews

p.s May Allah bless~~

No comments:

Post a Comment